Fogyni minden korábbi base camp trek

Nem véletlen a kifejezés: a fellegekben érzi magát.

• Egy életre szóló élményt szereztem hiszen a legendás kalandorok és hegymászók nyomaiban jártam, láttam Everestet közelről miközben megtapasztaltam a nepáli emberek jószívűségét is.
  • Közel 40 és nem tud lefogyni
  • Paradicsom à la Szilvi: november
  • Istenek, buddhák és inkarnációk Az utolsó teljes napomra Nepálban  kathmandui városnézés volt előirányozva, idegenvezetővel - semmi egyéni csatangolás busszal, sofőrt és autót is kaptam.
  • A Himalája legszebb túrája, az Everest trek - Szép kilátás!
  • as magyar expedíciók - KOMARNICKI
  • Mindketten új szereplői a magyar nyolcezres vállalkozásoknak, de neveik már szerepelnek az es és a es csúcsok magyar megmászásait dokumentáló összeállításainkban.

Nos, ez az a túra, ahol ez az érzés szinte elejétől a végéig jelen van. Bevallom őszintén, nem érdekelt korábban sem az Everest alaptábor, sem az ahhoz vezető túra.

Úgy voltam vele, hogy a hegyhez nem azért megy el az ember, hogy nézze, hogy indulnak el mások megmászni. Azt is tudtam, hogy sose lesz annyi pénzem, hogy felmásszak az Everestre, de annyi se, hogy odáig elutazzak. Aztán elkezdtek sűrűsödni a jelek.

Egy ismerősöm hosszan mesélt egy himalájai túráról, egészen megtetszett.

The High Pass: Trekking the Annapurna Circuit in Nepal

Karácsonyra megkaptam Edmund Hillary visszaemlékezéseit, amit élvezettel kiolvastam. Olvastam egy National Geographic cikket is, amiben a világ 15 legjobb túrája közé sorolják az útvonalat, méghozzá a harmadik helyen. Végül pedig márciusban felajánlottak egy más által visszamondott helyet last minute diszkont áron az Everest Base Camp Trekre. Ez már sok volt a jóból, összeszedtem a pénzem, kiegészítettem némi kölcsönnel, és nekivágtam.

fogyni minden korábbi base camp trek hogyan lehet lefogyni 4 hónapon belül

Repülés, zűrzavar Pár napra rá ott találtam magam egyedül a katmandui reptéren, ahogy egy gyanúsan kinéző taxis mitfahrerének merthogy itt ketten vannak a taxiban próbálom elmagyarázni, milyen szállóba megyek. Este volt, sötét, a városban forgalmi őskáosz, a taxisoknak fogalmuk se volt, hol a szállóm.

Üvöltöttek a nyers kakaó fogyás, dobáltak a kátyúk, alig kaptam levegőt az óriási porban-szmogban, és erősen kezdtem megbánni, hogy eljöttem erre az útra. Aztán végül megérkeztem, találkoztam a többiekkel, de nem tudtam megnyugodni.

fogyni minden korábbi base camp trek lógott túró a fogyáshoz

Azzal folytatódott a stressz, hogy a másnapi rossz időben felszáll-e a kisgépünk Luklába, vagy maradnunk kell Katmanduban, ki tudja, meddig. Szerencsénk volt ebben is, reggel fél óra várakozás után megadták az engedélyt a gépnek, hogy mehetünk, odafent Luklában megvan a leszálláshoz szükséges minimális látótávolság.

Kövess Facebookon

Lukláról elég annyit tudni, hogy a fogyni minden korábbi base camp trek egyik legbalesetveszélyesebb reptere, aki nem hiszi, nézze meg ezt a kisvideót, amit ott készítettem. Onnantól viszont, hogy leszálltunk, és megtettük az első lépéseket Luklából a hosszú felfele vezető úton, elöntött a nyugalom, és rájöttem: mégse volt hiba eljönni.

A levegő friss volt, amilyen csak a hegyekben lehet. A függőhidak útja Bár méteren az európai hegyekben már nem nagyon van növényzet, itt csak úgy virult az alpesi flóra és fauna: erdők, virágok, természetes illatorgia.

Everest alaptábor túra

A Dudh Kosi folyó völgyében indultunk északnak, a távoli nagy hegyek irányába. Három órás fel-le séta után elértünk Phakdingba, első napi szállásunkra m. Délután még volt időm kimenni a folyó zúgójához, és elmélkedni arról, mennyire mások az itt élő emberek.

fogyni minden korábbi base camp trek hogyan lehet javítani az akaraterőt a fogyáshoz

Még csak keveset találkoztam velük, de lenyűgöző volt az a derű és nyugalom, ami áradt belőlük. Az elmélkedést egy helyi kőből, bádogból és deszkákból összerótt Irish pub teraszán folytattam Gyurival, aki megkóstolta a helyi kisüzemi Sherpa Brewery Himalaya Red sört, én viszont teázgattam, mivel gyulladt fogamra antibiotikumot szedtem.

A kényszerű alkoholmegvonás későbbi, kiemelkedően jó egészségügyi állapotomba biztos belejátszott, de erről majd akkor, ha odaértünk.

Phakdingról még annyit, hogy itt döbbentem rá, milyen hidegek az éjszakák, fűtés pedig nincs, és nem is lesz.

Annapurna Nap – Kezdek belejönni a dologba – UtaZoli

A völgyben ugyanis nincs közút, fogyni minden korábbi base camp trek Luklában, de jóval lejjebb sem. Aki nem repülővel érkezik, annak egy hetet kell túráznia a legutolsó buszállomástól felfelé a völgy gyalogösvényein Lukláig. Mivel itt nincs közút, nincs infrastruktúra sem. Nincs gáz, vízvezeték, csatorna.

Vezetékes áram is csak éppen hogy, és csak egy darabig. A házakba bevezetett eső- vagy patakvizet ivásra nem ajánlott használni, a fürdés szinte teljesen felejtős. Többen ezért csak - a felfelé egyre dráguló - palackos vizet itták, én meg a korábban vett fertőtlenítő tablettával kezelt helyi vizet kortyolgattam. De ezek a dolgok egyáltalán nem zavartak. Phakdingból egy 10 kilométer hosszú menet visz fel a méterrel magasabban fekvő Namche Bazaarba ma serpák fővárosába.

Ezen az úton végig rengeteg kisbolt, teaház, vendéglő szegélyezte az ösvényt. Szinte méterenként akadt egy, szóval itt aztán nem kell félni, hogy étel-ital vagy valamilyen fontos kellék pl. Serpák: tibeti népcsoport a Himalája északkeleti részén nevük jelentése: keletiekakik évszázadokkal ezelőtt vándoroltak be Tibet felől Nepálba. Ma már jelentős részük a turizmusból él, árut szállítanak saját maguk, vagy szamárral-jakkaleladnak, szállást kínálnak a fő túraútvonalak mentén.

Alapvető jellemvonásuk a nyugodt, derűs vendégszeretet.

Ki, Mit, Miért?

A serpák legnagyobb települése a kb. Ma elég heves súlycsökkentési eredmények szinte több a panzió és hotel ne luxushotelre gondoljunkvan itt, mint lakóház, rengeteg a bolt és vendéglátóhely. Csak gyalog vagy helikopterrel aranyáron közelíthető meg. Az egyik legjobb hely Namchében a German Bakery, ahol tényleg finom süteményeket adnak, és ami fent a legnagyobb kincs: ingyen wifit.

Egy friss brownie társaságában én is itt intéztem közösségi ügyeimet hosszasan.

Fotógaléria

Panziónkban itt sem volt fűtés, ami azt jelentette, hogy miután lebukott a hegyek mögé az addig jó meleget és erős UV-sugárzást nyújtó nap, pillanatok alatt hideg ereszkedett a városra. Namche kiváló hely az akklimatizációs pihenőnaphoz. Megérkezésünk utáni napon mi is felmentünk a méterrel fentebb fekvő faluba egy női kolostorhoz, hogy visszatérve megint Namchében aludjunk. A folyamatos felfelé haladás ugyanis a legtöbb embernek magassági betegséget okoz, ezért néhány pihenőnapot mi is beiktattunk.

Bejegyzés navigáció

Sajnos egyikőnknél már Namche Bazaarban jelentkeztek az első komolyabb tünetek. Az akklimatizációs napot követően az abszolút magasságban csak méterrel magasabban fekvő Tengboche volt a cél, de az ösvény fel-le hullámzása miatt valójában összesen több mint méter szintet kaptattunk. A fel-le hullámzás elsősorban annak köszönhető, hogy az ösvény hol a folyóvölgy egyik, hol a másik oldalán halad. Ezt sokszor ki tudják védeni függőhidakkal, ezért ezt a részt el is neveztem a függőhidak szakaszának, de van úgy, hogy le kell menni a völgy aljába, aztán megint fel.

46 Best utazhatnék images in | Utazás, Socotra, Da nang

Itt már lassan elmaradoztak az út menti boltok, és csak a kisebb falvak vendéglői, panziói maradnak frissítőpontnak. A keskeny ösvényen megélénkült a forgalom. Öszvér- bivaly- és jakkaravánok szállították a fentebbi szállásokra az élelmet, innivalót, gázt, építőanyagot, és mindenféle árut.

Annapurna Nap Lampata m — Chamche m — Bagarchap m Szerencsére az éjjel úgy aludtam, mint a bunda, még annak ellenére is, hogy eléggé lehűlt a levegő. Valószínűleg azért, mert a elég régen mosott takaróm rettentő meleg volt, így egyszer sem ébredtem fel az éjjel.

Fogyni minden korábbi base camp trek kell megemlíteni, hogy ezeket a karavánokat érdemes jó messzire elengedni, mert követő módban a túrázó kerülgetheti a lepottyantott ürülék-aknákat és húgypatakokat. Sok az áruszállító serpa is, aki szenvtelen arccal viszi fel a hátán a kilós csomagokat.

Az Everest trekken a túrázók százaléka bérel hegyi vezetőt és hordárokat. Én mondjuk simán vihettem volna a maradék cuccomat - ami nagyjából egy hálózsákból, pár ruhadarabból és egy szandálból állt - és akkor nemhanem kilót vittem volna fel a hátamon, de itt az a szokás, és a serpa hordárok is arra számítanak, hogy a csapatok poggyászának egy fogyni minden korábbi base camp trek ők viszik, nagy batyuba kötve a hátukon.

Ezzel megkeresik a szezonon kívüli szűkebb időkre a pénzt. Tengbochéhez közelítve hirtelen elkezdett szállingózni a hó, ami először meglepett, aztán belegondolva mégse lepett meg, hiszen ekkor már méteren jártunk.