5 trükk, hogy végre eltüntesd a hasi zsírt

Éget zsírt mentálisan

A reggeli kardió edzés több zsírt éget el?

  • 7 tanács, hogyan égess zsírt izomvesztés nélkül - GymBeam Blog
  • Lefogyhat az időszakodból?
  • Tweet A tested különféle mechanizmusokkal égeti a zsírt.
  • Fogyni képaláírást
  • A reggeli kardió edzés több zsírt éget el? - GymBeam Blog

Wednesday, Inkább reggel, munka előtt felel meg vagy inkább délutánra, esetleg estére hagyod? A reggeli edzésnek tagadhatatlanul több előnye is van, minket azonban a zsírégetésre kifejtett jelentősége érdekel.

éget zsírt mentálisan

Olvasd el éget zsírt mentálisan cikkünket, hogy tényleg jobb-e korán kelni és már a reggeli órákban elmenni edzeni. Reggeli edzés — reggelizés előtt vagy után? Az éhgyomorra való edzésnek megvannak a maga követői és ellenzői is, ami érthető, mert sokaknak nem tűnik kellemesnek rögtön ébredés után edzeni.

HASRÓL FOGYÁS - célzott zsírégetés

A reggeli edzés tematikájával több tanulmány is foglalkozott, ezért legjobb, ha megismerkedünk a szakértők véleményeivel erről a témáról. A könyv szerint a szervezet éhgyomor esetén képes a legjobban égetni a zsírt edzés közben. A szerző szerint szénhidrát formájú energiabevitel nélkül a test zsírégetésbe kezd.

éget zsírt mentálisan

A könyv népszerűvé vált, az éhgyomorra végzett kardió edzés pedig ma is közkedvelt. Az azonban továbbra is kérdéses, hogy mindenkinél így hat-e és egyáltalán biztonságos-e megerőltetni a testünket az energiabevitel előtt. Az éhgyomorra végzett edzés követői a jobb zsírégetéssel érvelnek.

Mértékkel, eleinte csak  kalóriával csökkentsd a napi kalóriabevitelt. Tartsd be a rendszeres folyadékbevitelt A folyadékok képesek csökkenteni az éhségérzetet, a gyomrod jobban tele van, amely meghosszabbítja a teltség érzetét.

A reggeli utáni edzés rajongói azt állítják, hogy az étkezés utáni edzés képes beindítani a vércukorszintet, amelynek köszönhetően javul az edzés intenzitása. Egy további érvelésük a fáradtság és a rossz közérzet elleni védelem. Melyik oldalnak van tehát igaza?

A táplálkozási ketózis olyan anyagcsere állapot, amelyben az energia érdekében a test zsírt éget, szénhidrát és a cukorra támaszkodás helyett. Minden ember a ketózis enyhe állapotában születik, sőt, a kizárólag szoptatott csecsemők ketózisban élnek. Napjainkban a legtöbb ember cukorfüggő szervezetű, táplálékfüggő — zsírégető test helyett; ami a magas szénhidráttartalmú, cukorral táplált étrend eredménye.

Ha felkelsz, felöltözöl és rögtön az edzőterembe mész, ami előtt talán még megittál egy kávét, a tested rákényszerül, hogy a zsírtartalékait használja fel energiaforrásként. Ez egészen logikusan hangzik, a probléma abban rejtőzik az éhgyomorral végzett kardió edzés kritikusai szerint, hogy a test ekkor fehérjét is emészthet.

7 tanács, hogyan égess zsírt izomvesztés nélkül

Ez a hír nyilván nem okoz örömet a testépítőknek 10 napos zsírégető az aktív embereknek, akik az edzéssel az izomtömegüket szeretnék növelni és megtartani.

Éjjel a testünk az aminosavakat glükózra bontja. A reggeli kardió több zsírt és potenciálisan aminosavakat használ fel üzemanyagként. Abban az esetben, ha fontos számodra az izomtömeg növelése és megőrzése, ez a folyamat nem éppen pozitív számodra.

Sportmítoszok

Azonban elkerülheted, ha a reggeli futás előtt fehérjét fogyasztasz. Fogyassz gyorsan emészthető fehérjét, például  tejsavó fehérjétlassan emészthető  kazeinnel  együtt. Az étkezés előtti és utáni edzés összehasonlításával foglalkozik egy ben készített tanulmány. A tanulmány célja az edzés zsírégetésre és a testsúly teljes növekedésére kifejtett hatásának releváns lemérése volt azon résztvevőknél, akik étkezés előtt éget zsírt mentálisan.

éget zsírt mentálisan

Ezután három csoportba osztották őket. Az önkéntesek egyik csoportja reggel, reggelizés előtt edzett, a második csoport reggel, reggelizés után, a harmadik csoport feladata pedig az edzés kihagyása volt. A éget zsírt mentálisan csoport természetesen hízott, és gyakrabban mutatkozott náluk inzulinrezisztencia.

  • A hatékony zsírégetés alapjai :: Fitness Akadémia
  • Jacob zuma fogyás
  • A futás az egyik legjobb mozgásforma, hiszen egyszerre fejleszti a testi és a mentális képességeket — ráadásul rengeteg kalóriát is eléget!
  • Zsírégető hülye
  • 6 sport, ami több kalóriát éget, mint a futás | Well&fit

A reggeli után edző csoport körülbelül feleannyit szedett fel, mint éget zsírt mentálisan ülő csoport, és köztük is probléma akadt az inzulinnal.

A reggeli előtti csoport szinte semmit se hízott, sikerült megőrizniük az egészséges inzulinszintet, emellett napközben is több zsírt égettek. A futók összehasonlításképp két csoportba voltak osztva.

A hatékony zsírégetés alapjai

Az első éhgyomorra futott, a másik csak reggelizés után. A jelentősebb zsírcsökkenés azon futók esetében, akik éhgyomorra futottak, az alacsonyabb vércukorszintnek köszönhető. Másrészt az is kiderült, hogy ha a férfiak előtte reggeliztek, edzés során több kalóriát égettek. A résztvevők feladata az volt, hogy négy héten át hetente 3x fussanak vagy sétáljanak. Érthető módon a résztvevőket éhgyomorra és reggeli után futókra osztották fel.

Mikor, mennyit, hogyan? Minden, amit tudni akartál a kardióedzésről

Az eredmények azonban nem mutattak jelentősebb csökkenést az éhgyomorra edzők esetében. A tanulmány szerint a hipokalorikus étrenddel összekötött aerob testmozgás mindkét csoportban megváltoztatta a testösszetételt. A kardió edzés éhgyomorra jó hatással lehet bizonyos típusú emberek számára. Segíthet megszabadulni a felesleges zsírtól a problémás részeken.

A tökéletes zsírégetők

A kutatók feladata, hogy tovább foglalkozzanak ezzel a gondolattal, valamint sokkal nagyobb mintán és résztvevők nagyobb csoportján hajtsák végre a kísérleteket.

A reggelizés előtti edzésnek pozitív hatása lehet a szervezetedre, de fontos tényező marad a zsírégetésnél a kalóriabevitel és kiadás egyenlete. Ha olyan cikkeket olvasol, amelyek a a kardió edzésre megfelelő napszakkal foglalkoznak, gyakran találkozhatsz a reggeli előtti és utáni edzések összehasonlításával. Éget zsírt mentálisan olyan tanulmányok, amelyek az éhgyomorra végzett edzés előnyeit támasztják alá, de olyan tanulmányok is, amelyek eredményei szerint nincs egettörő különbség az étkezés előtt és után végzett edzés között.

Mindig figyelembe kell venni azt is, hogy éhgyomorral a test nem képes olyan intenzív edzést végrehajtani, mint az üzemanyag pótlása után. Reggel, reggelizés előtt a test több zsírt, mint szénhidrátot, egyúttal pedig kevesebb kalóriát is éget.