Második alapszabály - Figyeljünk a napi energiabevitelre!

Fogyás ideális arány

Következő Hogyan segít a testalkatunk a fogyásban?

fogyás ideális arány

Ha valaki fogyni szeretne, általában felteszi magában a kérdést, hogy miből és mennyit szabad ennie a súlyvesztés megindulásához. Ebben a genetikai és testi adottságok egyaránt fontos szerepet játszanak.

fogyás ideális arány

Alapvetően három testtípust különböztethetünk meg: endomorf, mezomorf és ektomorf típusokat. Ezek határozzák meg azt a szénhidrát mennyiséget, fogyás ideális arány a diéta során még nyugodtan elfogyaszthatunk. Mindezt figyelembe véve már érthetővé válik, miért nincsen univerzális fogyókúra.

Az ideális fogyás hat alapszabálya

Ebben a bejegyzésünkben megmutatjuk, hogy a különféle testalkatú személyeknek milyen mennyiségű szénhidrátra és fehérjére van szüksége a súlyvesztéshez.

Az endomorf alkat Az endomorf alkatú emberek nehezen tudnak megszabadulni a kilóktól, ezért fontos, hogy körültekintően fogyasszanak szénhidrátokban gazdag ételeket. Emellett az olyan, esszenciális zsírsavakat tartalmazó élelmiszerekről sem szabad elfelejtkezniük, mint például a lenmagolaj.

A benne található omega3 zsírsav nem csak E-vitaminban gazdag, de növeli a jó koleszterin szintjét is.

A fogyás 10 aranyszabálya

Az ektomorf alkat Az ektomorf alkatúaknak nincs túl nagy gondjuk a kilók ledobásával, így arra sincs szükségük, hogy jelentős mértékben csökkentsék a bevitt szénhidrát mennyiségét.

Ezzel ugyanis megkockáztatják az izomvesztés lehetőségét. Számukra az ideális arány 4 g szénhidrát testsúlykilogrammra lebontva, ami elsőre kicsit soknak tűnhet, de a fogyás így is könnyedén elindulhat. A fehérjét érdemes 3 grammban limitálni, szintén testsúlykilogrammonként számolva.

A mezomorf alkat Ők a szerencsésebbek, hiszen irigylésre méltó testalkattal rendelkeznek.

  • Mennyit kell enni, hogy meginduljon a fogyás?
  • Lunges zsírégetést
  • Az ideális fogyás hat alapszabálya
  • Jó lenne úgy napozni, hogy nem kell behúzni a hasad?

Könnyen és egyszerűen tudnak izmot építeni, ráadásul kevésbé mondhatók hízékonynak. Nem kell igazán nagy figyelmet szentelniük sem a szénhidrát, sem pedig a fehérje bevitelre.

Alultápláltságot jelent.

Tippek a sikeres fogyáshoz Mivel a fehérjétől nem igazán lehet hízni, a legtöbb esetben az elmaradt fogyás mögött a zsír és szénhidrát nem megfelelő bevitele áll. Amennyiben az elfogyasztott zsír valóban sovány fehérje forrásból, illetve esszenciális zsírsavakból származik, a problémát valószínűleg a szénhidrát jelenti. Ilyenkor érdemes ennek fogyás ideális arány addig csökkenteni, amíg be nem indul a fogyás.

PROTEIN porok a FOGYÓKÚRÁBAN - 40kg fogyás és ami mögötte van

Ha viszont a súlyvesztés meghaladja a heti egy kilót, újra növelni kell a bevitelt. Ezzel a módszerrel könnyen kitapasztalható az ideális arány.

Bár csábító lehet a napi mérlegelés, egy nap alatt mégsem változik látható mértékben a súly.

fogyás ideális arány

Emiatt hetente egyszer bőven elegendő elővenni a mérleget. Ráadásul a számok csalhatnak is, hiszen a fogyás mellett is előfordulhat, hogy rövid ideig többet mutat a kijelző. A diéta során be kell tartani a legfontosabb szabályt: mindenki a saját testi igényeihez mérten törekedjen a tökéles egyensúly megtalálására!

A tartós fogyás 6 szabálya 1. Ideális táplálkozás esetén a bevitt kalóriamennyiségnek szénhidrátot, fehérjét és zsírt is kell tartalmaznia, megfelelő arányban. A napi energiaszükséglete mindenkinek egyéni, függ az életkortól, a testsúlytól, a nemtől és a napi aktivitástól. Ha fogyni szeretnénk, akkor a bevitt energiamennyiségnek kevesebbnek kell lennie a felhasználtnál.