Kalóriák, vagy hormonok? A végső szó. - Életmódváltás, edzés, táplálkozás

A fitnesz és a fogyás módjai. Egészség és fitneszcélok nyomon követése az Excelben. - Office-támogatás

Ebben a témában azonban a hitnek semmi keresnivalója, érdemes a tényeket figyelembe venni inkább. Az interneten hihetetlen számú "életmódtanácsadó" és "táplálkozási szakértő" hirdeti az éppen számára kedvező teóriákat azzal kapcsolatban, hogy milyen módon tudnak a jelentkezők a túlsúlyuktól megszabadulni. Rengetegen árulnak "személyre szabott étrendet", amit aztán különböző hangzatos varázsszavak louis ck fogyás tesznek még vonzóbbá.

Ilyenek az "anyagcseretipizálás" egy fogorvos "találta fel", majd többen "továbbfejlesztették", hatásosságára semmilyen bizonyíték sincsa "vércsoport diéta" ennek a hatástalanságára kifejezetten van bizonyítékmindenféle lúgosító- és méregtelenítő diéták és léböjtkúrák.

Sorolhatnánk még a különböző diétákat, mint például paleo- ketogén- vegán- vegetáriánus- gluténmentes- low-carb- diéták, az átmeneti böjtölés és még rengeteg egyéb módszer.

Fogalmazhatnánk úgy is, hogy ilyen-vagy olyan formában pontosan a fogyáshoz nélkülözhetetlen egyetlen feltételt állíthatják elő, ami a kalóriadeficit, azaz az elhasznált energia több, a fitnesz és a fogyás módjai a bevitt energia. Szóval, az fogyás ALAPELVE, az a kalóriadeficit, ami az az állapot, amikor kevesebb energiát viszünk be kevesebbet eszünkmint amennyit elhasználunk.

Enélkül nincs fogyás, ez az egyetlen lehetséges módja a fogyásnak! Akkor a fitnesz és a fogyás módjai van olyan, aki vitatkozik ennek az állításnak az igazságtartalmával? Vannak olyanok, akik azt állítják, a fitnesz és a fogyás módjai az "energiaegyenleg" teljesen hibás, mert nem veszi figyelembe a különböző hormonális rendellenességeket, az inzulinrezisztanciát, a PCOS-t és még egy sor egészségügyi problémát, ami kávé- koffein fogyás lehet az anyagcserére.

Ők vagy üzleti célból, vagy a tények ismeretének hiánya miatt gondolkodnak így Az "energiaegyenleg" a szervezet minden egyes folyamatát tartalmazza és azokat a külső tényezőket is, ami végeredményben befolyásolja "a bevitt- és elhasznált energia" mennyiségét.

Ennek szerves része az agyunk, ami folyamatosan ellenőrzi és irányítja az "bevitt- és elhasznált energiát". Olyan, mint egy irányítóközpont, ami folyamatosan küld és fogad üzeneteket, amelyben részt vesznek a gyomor, a hormonok, a különböző szervek, izmok, csontok, zsírsejtek, külső hatások, stb. Tegyünk egy kicsit rendet ebben a témában és nézzük, hogy mik a tények!

A termodinamika első főtétele: Energiamegmaradás: az energia a termodinamikai folyamatok során átalakulhat, de nem keletkezhet és nem veszhet el.

„A tervem kisebb kitűzött célok teljesítésével segít a végső cél elérésében.“

Azaz nem tudunk bevinni energiát és aztán csak úgy valahogy elveszíteni, azaz a szervezetbe bevitt energiát vagy munkavégzésre fordítjuk, vagy hő formájában leadjuk, vagy eltároljuk nem csupán zsírként, hanem többféle szövetben tárolunk energiát. Az energiaegyensúly egy dinamikus, folyamatos folyamat. Bevitt energia: - étel fehérje, zsír, szénhidrátami a különböző energiarendszereken atp, kreatin-foszfát rendszer, anaerob-rendszer, aerob-rendszer keresztül biztosít energiát. Vannak ajánlások a napi kalóriabevitelre kalória férfiak és kalória hölgyek eseténde ezek nem kifejezetten hasznosak, hiszen a kalóriaigény egyénenként változik.

Elhasznált energia Lássuk mikből tevődik össze az elhasznált energia: Alapanyagcsere BMR - Az az energiamennyiség, ami a létfontosságú funkciók működéséhez szükséges ébrenléti állapotban. Ilyenek: agyi funkciók, légzés, emésztés - A test hőtermelésére utal - Kis részben befolyásolja a testösszetétel. Nagyobb izomtömeg kissé megemeli az értékét, minden kg izom kb. Az alapanyagcsere mérhető, de nem otthoni körülmények között.

fogyás a costco- nál

Nem edzésből fakadó energiafelhasználás NEAT - Az az energiamennyiség, amit minden egyébre fordítunk alváson, evésen és edzésen kívül. Ilyenek: séta a munkába, gépelés, kerti munka, bevásárlás, stb.

Tudatos fogyás karcsúsító gondolatokkal

Sokan a diétázás mellékhatásának tudják be a "nagyon lelassult anyagcserét", holott ez nagyrészt ezen eneriafelhasználás csökkenésének írható a számlájára, azaz kevesebbet mozgunk a nap során, amikor kevesebb kalóriát viszünk be. Thermic effect of food TEFavagy a táplálkozás hatására létrejövő termogenezis - Az az energiamennyiség, ami az emésztéshez szükséges.

Erre néhány forrás: Az alábbi egy ún. Sokan használnak különböző számítási módszereket fogyni telford, hogy megbecsüljék azt, hogy mennyi kalóriára van a testüknek szüksége, de időnként úgy tűnik, hogy ezek a számítások nem működnek, így aztán néha felmerül tona totka a fogyáshoz kétség ezekkel kapcsolatban.

Mi lehet ennek az oka? Az ételek cimkéin feltüntetett értékek sem képesek visszaadni a tényleges mennyiséget, csupán csak bizonyos szabályok alapján becsült értékek.

Ezeket felejtse el!

Még, ha egészen pontosan le is tudnánk mindent mérni úgy, hogy biztosak is lehetünk abban, hogy a beltartalom is pontosan kiszámított, sem lehetnénk egészen biztosak a bevitt energia mennyiségében, ugyanis: - nem szívódik fel minden elfogyasztott kalória pl. A különböző okosórák, lépésszámlálók csak átlagokkal számolnak az elhasznált kalóriák tekintetében, akármennyire drága eszközről van is szó, azaz nem képesek a tényleges értékeket mutatni, sőt, általában az eltérések hatalmasak.

A fentiek nem jelentik azt, hogy az energiaegyenlegre vonatkozó állítások nem igazak! Annyit jelent csupán, hogy az eszközeink a "bevitt-" és "elhasznált" energia mérésére korlátozottak. A különböző számítási módszerek nagyon hasznosak továbbra is, csak tisztában kell lennünk ezek határaival.

Ha ilyen módszereket használunk, akkor az értékeket kiindulópontnak tekintsük és ne egy határozott válasznak. Folyamatosan mérjük a testünk változásait és ennek fényében változtassunk a további menetrenden!

Az "energiaegyenleg" egyszerűnek hangzik, de nem feltétlenül az Akármit is csinálunk, nem tudjuk megkerülni azt a tényt, hogy annak, aki nem lát változást a súlyában - és fogyni szeretne- annak vagy a bevitt mennyiséget kell a fitnesz és a fogyás módjai, vagy az elhasznált mennyiséget növelnie, viszont, ahogy láttuk, ez annál bonyolultabb, mint, hogy eltoljuk magunktól a tányért és kicsivel többet edzünk.

fogyni minden héten

Olyan dolgokra is figyelnünk kell, mint például: zsírégetés használata megfelelő mennyiségű és minőségű alvás, hogy jobban szabályozzuk az éhségért felelős hormonokat, jobban regenerálódjunk és több energiát legyünk aztán képesek "elégetni" - stresszkezelés: meditáció, légzőgyakorlatok és a minél több idő eltöltése a természetben - a NEAT, azaz a "nem edzésből fakadó energiafelhasználás növelése".

Ilyenre lehet ötlet, hogy az autónkat pár utcával messzebb parkoljuk le a célunktól hogy gyalogolnunk kelljen egy kicsit többetvagy a buszról megállóval előbb szállunk le, lift helyett lépcsőn megyünk, ülőmunkát vegzők minél többet állnak, ha lehetséges, stb. Gyakorolnod kell majd, de megéri! Egy kis segítség ahhoz, hogy mik a leggyakoribb kérdések az "energiamérleggel" kapcsolatban.

Mindegyikkel kapcsolatban könnyebb arra gondolni, hogy mégsem az energiaegyensúly a megoldás, de aztán, ha kicsit mélyebbre nézel és jobban átgondolod, akkor rájössz, hogy az energiaegyensúly megkerülhetetlen!

Az 5 leggyakoribb kérdés az energiaegyenleg, azaz az elhasznált- és bevitt a fitnesz és a fogyás módjai kérdéskörében 1.

hogyan fogyjak le 30 kilót

Nagyon valószínű, hogy a bevitt- és elhasznált energia aránya változott, de olyan módon, amire nincs ráhatásod, vagy észre sem vehetted. Még ha jóval kevesebbszer okolhatók a hormonok a súlyváltozásokért, mint azt sokan gondolnák, a hormonok szerves részei az energiaegyensúlynak Más szavakkal: senki sem hízik meg csupán a hormonok miatt! Hízást okozhat az, hogy a hormonok hatással vannak az energiaegyensúlyra.

Ez gyakran jelent gondot a menopauza esetén és akkor, ha a pajzsmirigyhormon szintje csökken.

A hatékony zsírégetés alapjai

Vegyük példának a T3 és T4 pajzsmirigyhormonokat. Ezek a hormonok rendkívül fontosak a megfelelő anyagcseréhez. Ha a szintjük csökken, akkor testsúlynövekedés történhet A hormonok szintjének csökkenése, ez esetben, csökkenti az elhasznált energia mennyiségét, azaz, ha nem változtatunk a bevitelen, akkor hízni fogunk, hiszen kevesebb energiára van szüksége a szervezetünknek, így a változatlan bevitel miatt a felborult egyensúly hízáshoz vezet.

Ez kukacoskodásnak tűnhet, de fontos megérteni a kapcsolatot, bármiről is legyen szó; menopauzáról, pajzsmirigyproblémáról, vagy inzulinrezisztanciáról. Ha megérted, hogy az "energiaegyenleg" az egyetlen befolyásoló tényezője a testsúly alakulásának, akkor hirtelen jóval több eszközöd lesz ahhoz, hogy elérd azt a célt, amit kitűztél. Tételezzük fel, hogy azt gondolod, hogy a hormonok felelősek mindenért. Ez rengeteg olyan döntéshez vezethet, ami kicsit sem segít téged, mint például felesleges táplálékkiegészítők vásárlása, vagy feleslegesen szigorú speciális diéták alkalmazása, amik hosszú távon nem nyújtanak segítséget.

MINDEN 3. EMBER ELHÍZOTT! DIÉTA ÉS FOGYÁS TIPPEK 🍔🍟

Ezek helyett, ha tisztában vagy azzal, hogy az elhasznált- és bevitt energia aránya változott, akkor nem a hormonjaidra fogod a dolgot és nagyjából bele is törődsz az állapotbahanem tudni fogod, hogy a hormonális változások miatt változtatnod kell az energiaegyensúlyodon a cél elérése érdekében ez azt is jelentheti, hogy az orvosod által felírt gyógyszert is szedni kezded adott esetben.

Ráadásul egy ilyen mértékű csökkenés gyakran észrevétlen marad, azt gondolják ezek az emberek, hogy nincs is ilyen problémájuk. Azon hölgyek, akik PCOS-ben szenvednek, vagy menopauzán esnek át, szintén tapasztalhatnak változásokat az energiaháztartásukban a hormonális változások miatt.

Az 5 leggyakoribb kérdés az energiaegyenleg, azaz az elhasznált- és bevitt kalóriák kérdéskörében

Nem eszem többet kcal és mégsem fogyok! Sokan ilyenkor egyből azt hiszik, hogy valamilyen anyagcserebetegségük van és az egész kalóriaegyensúly megközelítés nem működik.

Ahogy korábban írtam, ez lehet valamilyen hormonális változás eredménye ami, ugye még mindig az energiaegyensúlyra vezethető visszade, ha valaki nem veszít súlyt kcal fogyasztásával, akkor leginkább az alábbi 2 ok a főbűnös: 1 fő ok: Alábecsült kalóriabevitel Elég könnyű ebbe a csapdába esni és az emberek általában nem szándékosan teszik Az alábbi tanulmány és több másik is azt találta, hogy az emberek a legtöbb esetben alábecsülik a bevitelüket, sok esetben napi több, mint kcal-val.

Tanulmány Nem azt állítom, hogy lehetetlen pontosnak lenni, hanem azt, hogy, metabolikus fogyás eugene nem látod az eredményeket, akkor ez mindenképpen lehet probléma.

Nézzük, mi is történik! Mondjuk, hogy valaki napi kcal-t fogyaszt naponta, a hét munkanapjain és ez az kcal napi kcal hiánynak felel meg ez kb.

Hasonló témájú cikkeink

De a hétvégén "egy kicsit" eltér a tervtől. Ezzel gyakorlatilag kinullázódik a héten felgyűlt "deficit" és az átlag az végül kcal felé csúszik, azaz fogyás helyett akár még hízhat is az ember.

Itt érdemes megjegyezni, ha valaki szigorú diétán van, de nem lát eredményt, akkor nézzen utána ezeknek az "apróságoknak"! Ezt sokan a "növények erejének" vélik. Mivel a növényi ételek általában kalóriaszegények egységnyi térfogatra vetítveígy rengeteget fogyasztva belőlük is fenntartható a kalória deficit még, ha erről nem is tudunk, vagy nem a fitnesz és a fogyás módjai okozzukfőleg, ha előtte az étkezésünket a kalóriadús, feldolgozott élelmiszereket többségben tartalmazó táplálkozás jellemezte.

Úgy érzed, hogy sokkal több ételt eszel, mint előtte Emellett sokkal jóllakottabb is leszel az táplálékod megnövekedett térfogata, rost- és víztartalma miatt.

És ezt mind nagyon jó is Vagy, nézzük a ketogén diétát a fitnesz és a fogyás módjai Ebben az esetben egyeseknek hasonló tapasztalatuk lehet, azaz "annyit esznek, amennyit akarnak" és mégis fogynak, pedig nem alacsony kalóriatartalmú növényeket, hanem sok húst, sajtot, tojást esznek, amik igen kalóriadúsak és nincs bennük sok rost sem.

Jóllehet, mágikusnak tűnhet, amit a ketogén diétával egyesek elérnek, de csupán annyi történik, hogy ezen diéta által szabályozzák a bevitt kalóriákat. Ennek több oka van. Az első, hogy az emberek ízlése egyénenként változó, az életstílusukkal, aktivitási szintjükkel együtt, így nem biztos, hogy mindenkinek megfelel egy ketogén- vagy egy vegán diéta. A másik pedig az, hogy, ha ezekkel tisztában vagy, akkor valószínűleg nem fognak tudni átverni azok a "táplálkozási tanácsadók", ilyen-olyan vállalkozók, akik a saját módszerüket kiáltják ki az egyetlen helyes módszernek holott annyit tesznek csak, hogy eltitkolják az energiaegyensúly alapelvét és azt, hogy az ő csodamódszerük gyakorlatilag pont a kalóriadeficit miatt működik esetleg és nem azért, mert nem eszel szénhidrátot, glutént, vagy állatokat Ha abban a hitben élsz, hogy van egy egyetlen csodadiéta, akkor nagy eséllyel frusztrált leszel, amikor nem tudod betartani, feladod és lehet, hogy nem is próbálkozol újra.

Ez hiba lenne. Az eredményeid nem a diétától függnek igazából, hanem azoktól a szokásoktól, amiket kialakítasz. Az egészséges megőrzése beleértve az egészséges testsúly kialakítását is azon múlik, hogy mennyire sikerül az ezt támogató, állandó, fenntartható napi szokásokat kialakítani, amik pozitívan befolyásolják az elégetett- és bevitt kalória mennyiségét. Ezt létrehozhatod úgy is, hogy azokat az ételeket eszed, amiket szeretsz: - addig eszel csupán, amíg kb.

Lehet, hogy ketogén diéta lesz, lehet, hogy low-carb, vagy vegán A célt bármelyik módon elérheted! Sokan azzal küzdenek, hogy növeljék a testsúlyukat. Ez leginkább fiatal sportolókra igaz, illetve azokra, akik munkája jelentős fizikai aktivitással jár. Azoknál is előfordul, akik próbálnak visszahízni egy hosszabb betegség után. Amikor valaki szándékosan próbál többet enni, de a kilók csak nem jönnek, akkor megint csak felmerülhet, hogy nem a kalóriák számítanak.

Gyakran úgy érzik, hogy degeszre tömték magukat, de mégsem működik a dolog. Lássuk, hogy mi is történik! Az emberek általában a fitnesz és a fogyás módjai szélsőségekre emlékeznek! Lehet, hogy valaki egy adott napon 6x is étkezik, annyit, amennyi fizikailag lehetséges Lehet, hogy annyira elfoglalt, hogy nem is veszi ezt észre.

Az első nap - amikor teletömte magát - nagy valószínűséggel emlékezetesebb lesz, mint az ok a nap okamikor az éhségének megfelelően evett Egy-két nap alatt se hízni, sem pedig fogyni nem fog senki, mindig egy hosszabb időszak átlagos bevitele lesz a meghatározó. Könnyű észrevenni, hogyan is működik az energiaegyensúly a fent vázolt esetben. A következetesség hiánya a "bevitel" oldalon okozza az eredmények elmaradását.

Vélemények

Megoldás: ahelyett, hogy az egyik nap kcal-t, a következő napon pedig kcal-t eszel, célozz be egy olyan mennyiséget, ami éppen csak egy picit több, mint amire szükséged van és apránként adj hozzá kisebb adagokat!

Az emberek gyakran növelik az aktivitásukat a megemelkedett bevitel hatására Amikor valakinek hirtelen több energia áll rendelkezésére a megnövekedett bevitel miatt, akkor nagy eséllyel csinálnak olyan dolgokat, amik megnövelik az "elégetett" energia mennyiségét is, mint például a lépcsőt használják a lift helyett, mászkálnak telefonálás közben, mozgolódnak ülés közben, stb.

Ezek mind tudat alatt történnek és nem valószínű, hogy észreveszik őket. Ez a legnagyobb problémája azoknak, akik nem tudnak hízni. A feladatod: figyeld minden aktivitásodat!

ka chava fogyás

Ha nem tudsz ezekből visszavenni, akkor nincs más választásod, mint növelni az elfogyasztott kalóriák mennyiségét.