TDKE - Tatabányai Diák Korcsolyázó Egyesület honlapja

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Taplalkozas

Sziasztok!
H
asznos lenne néhány táplálkozással, sporttal kapcsolatos dolgot megosztanom veletek, hogy gyorsabban fejlődjetek és kihozzátok magatokból a lehető legtöbbet.
Időnként
megosztok egy cikket, érdekességet vagy valamilyen táplálkozással kapcsolatos dolgot, ami segítheti a teljesítményt, illetve érdekes is lehet.

"Lugosi Dóra"

_____________________________________________________________


Edzés, ill. verseny alatt a folyamatos folyadékbevitel és az elvesztett energiapótlás a cél. Ez utóbbit szénhidráttartalmú itallal, folyékony szénhidráttal, energiaszelettel, esetleg banánnal vagy a sokaknak jól bevált szőlőcukorral tudjuk kivitelezni.
Célszerű húsz percenként folyamatosan pótolni az energiát, ha meg akarjuk akadályozni a teljesítményzuhanást.




Edzés-, ill. verseny előtt közvetlenül már egyáltalán nem célszerű enni, mivel legyen szó bármilyen ételről, italról, idő kell, hogy kiürüljön a gyomorból.
Magas szénhidrát és alacsony zsírtartalmú ételeket célszerű választani edzés előtt és legalább egy órával a tréning kezdete előtt elfogyasztani. A fűszerezés és az ételkészítési mód is sokat számít az emésztés ütemének szempontjából. A gazdagon fűszerezett (hagymás, olajban pácolt, stb.) ételek lebomlása, felszívódása jóval lassabban következik be, mint az egyszerűen fűszerezett zsiradék nélküli falatok.
Természetesen az elfogyasztott ételek mennyisége is fontos jellemző.




Tehát én egy banánt javasolnék, valamilyen keksz társaságában!


Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz